STYCZEŃ, LUTY, MARZEC 2014
Zdjęcia samolotów wojskowych, policyjnych, pogotowia ratunkowego itp.
Zdjęcia z poprzedniego miesiąca: GRUDZIEŃ 2013
STYCZEŃ, LUTY, MARZEC 2014
Zdjęcia samolotów wojskowych, policyjnych, pogotowia ratunkowego itp.
Zdjęcia z poprzedniego miesiąca: GRUDZIEŃ 2013
___________________________________________________________________________________
Kolejna ujęcia z okolic VOR CPT, tym razem jedyne wojskowe samoloty złapane w ten dzień - 29.12
RAF, RRR6648, BZZ-xxx, ZZ175, C17, FL150+, G9:21 - jeszcze ciepłe lustro
RAF, RRR2800, BZZ-xxx, ZZ333, A332, FL150+, G11:08 - piękny skręt!
___________________________________________________________________________________
SC 150/1500mm, EOS 450D
vader to jeszcze 2013 a Ty już w temacie 2014 wstawiasz ale zdjęcia super!
___________________________________________________________________________________
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum
Kilka styczniowych, znanych wszystkim
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Witam ponownie,
skromności w tym poście nie znajdziecie, ale to nie moja wina
Wczoraj 28.01 był dość słoneczny dzień, pomimo regularnie przewijających się chmur i lekkiego deszczu. Udało się złapać 5 samolotów, w tym nowość dla mnie w postaci B788 Jetairfly. Myślałem, że to już koniec na dziś, lecz zobaczyłem, że w moim kierunku zmierza Tornado RAF. Prawdopodobnie z bazy RAF Brize Norton (BZZ), ponieważ wznosił się. Wziąłem sprzęt i wyszedłem na zewnątrz. Mocno się zdziwiłem, gdy nisko nad sąsiednimi domami udało się dostrzec 3 punkty. Synta w ruch i uśmiech pojawił się na twarzy jak zaczęły skręcać w moim kierunku.
RRR, RRR9821, ZA587, TOR, FL200, G10:51 oraz G10:51
Zadowolony wróciłem na mieszkanie, a na ekranie widzę, że z BZZ wznosi się A332MRTT RAF. Pojawiła się już nadzieja na tankowanie Gdy zobaczyłem w wizjerze aparatu dwa, rozsunięte zasobniki Cobham 905E, przez głowę przeszła mi myśl: "Gdzie są Tornada?" Robiłem zdjęcia i rozglądałem się za nimi.
RRR, RRR9402, BZZ-xxx, ZZ335, A332, FL200, G11:01 oraz G11:02
Parę min później słyszałem huk i zaczęła się zabawa
Pierwszy nalot niestety nisko nad dachem i jedno zdjęcie wyszło sensownie.
RRR, RRR9402, BZZ-xxx, ZZ335, A332, FL200 + RRR, RRR9821, ZA587, TOR, FL200, G11:07
Poleciały dość daleko na zachód i wracając, przeleciały mocno pod Słońce: G11:17
Tym razem poleciały mocno na wchód i gdy zobaczyłem, że skręcają pobiegłem z Syntą przed dom. Niestety między domem a płotem mam wąski prześwit + bramkę i traci się cenne sekundy.
RRR, RRR9402, BZZ-xxx, ZZ335, A332, FL200 + RRR, RRR9821, ZA587, TOR, FL200, G11:24
Myślałem, że polecą prosto jak w pierwszym przelocie. Gdy zaczęły skręcać, zawahałem się i straciłem dobre 30 sekund wracając na ogródek.
RRR, RRR9402, BZZ-xxx, ZZ335, A332, FL200 + RRR, RRR9821, ZA587, TOR, FL200, G11:25
Szybko zmieniłem Syntę na obiektyw 300mm, aby złapać wszystkie sztuki.
Powrót na Syntę, kilka zdjęć i zniknęły w chmurach.
Obserwowałem je jeszcze dobre 20 min na ekranie komputera, lecz poleciały w kierunku Francji. Obstawiam lotnisko AKT, czyli baza RAF Akrotiri na Cyprze, ale kto wie.
Dziękuję za uwagę
___________________________________________________________________________________
SC 150/1500mm, EOS 450D
Kilka RAF i USAF
I na koniec Cobham Aviation.
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Czwartkowy RAF i USAF.
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Szczerze zazdroszczę
___________________________________________________________________________________
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum
1. USAF, C17 Globemaster III
2. Cobham Flight Inspection, G-COBS, Diamond DA42 Twin Star, FL60
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Proffoto ja się cieszę jak coś takiego się u mnie pojawi, a u Ciebie to chleb powszedni jak widzę
Cześć,
tego się dzisiaj kompletnie nie spodziewałem. Widziałem, że w moim kierunku zmierza KC10 USAF. Lecz jak na złość zachmurzyło się i zaczęło padać. Gdy był już bardzo blisko mnie, zobaczyłem, że nadciąga mała dziura i przestało padać. Wyszedłem na zewnątrz i znów się rozlało, lecz czekałem. Wtem w prześwicie dostrzegłem sporo smugę. Lekko się zdziwiłem i chwilę później, w małej wyrwie pojawiło się to :mrgreen: Udało się wykonać raptem jedno sensowne zdjęcie. Standardowo 2min później na całej długości przelotu był piękny błękit.
USAF, BLUE41, 86-0030, KC10, FL260, VLN-GAPLI, G11:21 + 5xF16
___________________________________________________________________________________
SC 150/1500mm, EOS 450D
Cześć,
dwa, wczorajsze wojaki
USAF, RCH869, 86-0025, C5, FL340, KOPUL-SAM-GAPLI, G15:24
German Air Force, GAF861, 15+01, A319, FL390, GAPLI-SAM-DOV, 17:38
Szkoda, że dziś nie było pogody bo poleciał mi na wznoszeniu z BZZ, Airbus A400 jako AIB104. Dźwięk podobny do C130, ale trochę wyższy.
___________________________________________________________________________________
SC 150/1500mm, EOS 450D