Comlux The Aviation Group stał się pierwszym operatorem samolotu Airbus ACJ319 oraz Saudyjska firma Alpha Star Aviation Services została pierwszym operatorem samolotu Airbus ACJ320, które będą wyposażone w Sharklety.
Comlux The Aviation Group stał się pierwszym operatorem samolotu Airbus ACJ319, który zdecydował się na wyposażenie go w Sharklety, skierowane ku górze skrzydełka aerodynamiczne przymocowane na końcach skrzydeł, które obniżają zużycie paliwa o około 4 procent, a jednocześnie poprawiają działanie i wygląd samolotu.
Comlux planuje wyposażyć w Sharklety pozostający na służbie samolot Airbus ACJ319 w 2016 roku. Modernizacja obejmie miejscowe wzmocnienie struktury zewnętrznej części skrzydła, aktualizację oprogramowania komputerów sterujących lotem oraz zastąpienie obecnych skrzydełek aerodynamicznych Sharkletami.
Saudyjska firma Alpha Star Aviation Services została pierwszym operatorem samolotu Airbus ACJ320, który zdecydował się na wyposażenie go w Sharklety, skierowane ku górze skrzydełka aerodynamiczne przymocowane na końcach skrzydeł, które obniżają zużycie paliwa o około 4 procent, a jednocześnie poprawiają działanie i wygląd samolotu.
Alpha Star planuje wyposażyć w Sharklety pozostający na służbie samolot Airbus ACJ320 w 2016 roku. Modernizacja obejmie miejscowe wzmocnienie struktury zewnętrznej części skrzydła, aktualizację oprogramowania komputerów sterujących lotem oraz zastąpienie obecnych skrzydełek aerodynamicznych Sharkletami.
>>> Pamiętajcie! Tanich noclegów szukamy na: HotelsCombined <<<
Jest to także pierwszy operator samolotów biznesowych z Arabii Saudyjskiej korzystający z FlySmart, aplikacji na iPada służącej do obliczania wydajności samolotu. Flysmart może podnieść udźwig samolotu nawet o jedną tonę na trudnych trasach dzięki precyzyjniejszemu obliczaniu parametrów startowych samolotu i pozwala osiągnąć lepsze wyniki w mniej sprzyjających warunkach, na przykład podczas lądowania na zanieczyszczonych pasach.
Firma Airbus dostarczyła swój pierwszy samolot biznesowy z fabrycznie zamontowanymi Sharkletami w październiku 2013 roku, a dziś są one już powszechnie stosowane przez linie lotnicze.
Samoloty biznesowe Airbus, oparte na najnowocześniejszej rodzinie samolotów na świecie, posiadają wiele innowacyjnych rozwiązań, których nie oferują modele konkurencji lub które dostępne są w nich wyłącznie jako opcje, takich jak prosty i wydajny system fly-by-wire, szerokie zastosowanie lekkich włókien węglowych oraz scentralizowany serwis pozwalający zaoszczędzić czas i pieniądze.
Dzięki temu samoloty biznesowe Airbus są niezwykle niezawodne, należy bowiem pamiętać, że samoloty pasażerskie zaprojektowane są do wykonywania wielu lotów dziennie w niezwykle rygorystycznych warunkach. Operatorzy samolotów biznesowych Airbus otrzymują również wsparcie globalnej sieci pomocy technicznej, która obsługuje ponad 500 klientów i operatorów, a także szeroki wachlarz usług dostosowanych specjalnie do ich potrzeb.
Rodzina samolotów Airbus ACJ320, w której skład wchodzą modele ACJ318, ACJ319, ACJ320 i ACJ321, oferuje najszerszą i najwyższą kabinę spośród wszystkich samolotów biznesowych, a przy tym potrzebuje tyle samo miejsca na schody.
Rodzinę tę uzupełniają modele szerokokadłubowe takie jak ACJ330, ACJ340, ACJ350 i ACJ380, które oferują jeszcze większą wygodę i pojemność oraz więcej możliwości, w tym zasięg pozwalający im na odbycie lotu w dowolne miejsce na świecie bez międzylądowania.
Dotychczas sprzedano ponad 170 samolotów biznesowych Airbus. Pozostają one na służbie na wszystkich kontynentach, co podkreśla ich wszechstronność.
Źródło: Airbus
Foto: Airbus