BLMW: Samoloty i śmigłowce BLMW na pokazach w Mińsku Mazowieckim i Ostrowie Wielkopolskim

1 post / 0 new
pawi
Portret użytkownika pawi
Offline
Dołączył:: 03/05/2009
Posty: 4848
BLMW: Samoloty i śmigłowce BLMW na pokazach w Mińsku Mazowieckim i Ostrowie Wielkopolskim

Już w najbliższą sobotę i niedzielę (10 i 11 maja) morskie śmigłowce Mi-14PŁ oraz SH-2G będzie można zobaczyć podczas „Dni z Wojskiem Polskim” w Mińsku Mazowieckim. Tydzień później, na Festynie Lotniczym Ostrów 2014 pojawi się samolot patrolowy Bryza oraz śmigłowiec pokładowy SH-2G.

„Dni z Wojskiem Polskim” będą pierwszą w tym roku okazją aby zobaczyć śmigłowiec zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) Mi-14PŁ w pokazie dynamicznym. Na wystawie statycznej sprzętu lotniczego pojawi się zarówno Mi-14PŁ jak i pokładowy SH-2G. Podczas Festynu Lotniczego Ostrów 2014, który odbędzie się w dniach 17 i 18 maja na lotnisku w Michałkowie, będzie można zobaczyć przelot patrolowo-rozpoznawczej Bryzy, a na wystawie statycznej śmigłowiec pokładowy SH-2G.

Więcej informacji na temat wyżej wymienionych imprez można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Obrony Narodowej oraz na stronie internetowej Festynu Lotniczego Ostrów.

>>> Kup bilet lotniczy na tripsta.pl <<<

Śmigłowce Mi-14PŁ są przeznaczone do poszukiwania, śledzenia i niszczenia okrętów podwodnych, samodzielnie lub w składzie lotniczo - okrętowych grup poszukiwawczo - uderzeniowych. Mogą one również realizować operacje rozpoznania jednostek nawodnych i wskazywania celów znajdujących się poza zasięgiem środków radiolokacyjnych okrętów. Mi-14PŁ są wyposażone w systemy wykrywania i śledzenia okrętów podwodnych: opuszczaną stację hydroakustyczną, detektor anomalii magnetycznych oraz wyrzucane pławy radiohydroakustyczne. Maszyny te mogą być uzbrojone w bomby głębinowe lub torpedę MU-90. Ich załoga składa się z dwóch pilotów, technika pokładowego oraz nawigatora odpowiedzialnego za obsługę systemów poszukiwawczo – uderzeniowych. Na wyposażeniu Grupy Lotniczej w Darłowie znajduje się obecnie 8 tego typu maszyn.

SH-2G to maszyna przeznaczona do prowadzenia rozpoznania, wykrywania i identyfikacji jednostek nawodnych, poszukiwania, śledzenia i niszczenia okrętów podwodnych a także działań poszukiwawczo – ratowniczych i logistycznych. Jego podstawowe wyposażenie stanowi radar obserwacji obiektów nawodnych oraz systemy wykrywania okrętów podwodnych: wyrzucane pławy radiohydroakustyczne i detektor anomalii magnetycznych. Doświadczenia wyniesione z udziału lotnictwa Marynarki Wojennej w operacjach NATO spowodowały przystosowanie tych maszyn do prowadzenia ognia w pokładowej broni strzeleckiej. Dzięki temu SH-2G mogą być wykorzystywane w zwalczaniu zagrożeń asymetrycznych oraz wsparciu działań wojsk specjalnych. W trakcie eksploatacji w lotnictwie polskiej MW zostały one również przystosowane do przenoszenia torpedy MU-90. Na wyposażeniu 43. Bazy Lotnictwa Morskiego znajdują się 4 tego typu maszyny. Ich załogę stanowi dwóch pilotów oraz nawigator - operator systemów poszukiwawczo - uderzeniowych.

Samoloty patrolowo – rozpoznawcze An-28B1R wyposażone są w radar obserwacji obiektów nawodnych ARS-400 oraz system ŁS-10 umożliwiający transmisję danych. Dzięki wyposażeniu w urządzenie do namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON oraz tratwę ratowniczą maszyny te mogą również prowadzić działania SAR (ang. Search and Rescue - poszukiwania i ratownictwa). W kabinie Bryzy znajdują się trzy konsole dla operatorów radaru i systemu transmisji danych. Wszystkie umieszczono przodem do kierunku lotu. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów, technik pokładowy oraz dwóch lub trzech operatorów systemów pokładowych. Bryzę w wersji An-28B1RM Bis wyposażono w zmodernizowany radar obserwacji obiektów nawodnych ARS-800-2 z funkcją mapowania terenu oraz systemy umożliwiające wykrywanie i śledzenie okrętów podwodnych: detektor anomalii magnetycznych MAG-10 oraz wyrzucane pławy radiohydroakustyczne współpracujące z systemem odbioru sygnałów i analizy danych HYD-10. Samolot otrzymał również system pasywnego rozpoznania elektronicznego ESM-10 oraz system obserwacyjny FLIR SAFIRE II z dalmierzem laserowym. W kabinie znajdują się cztery konsole do obsługi wyposażenia, dwie przodem i dwie bokiem do kierunku lotu. Załoga Bryzy Bis to dwóch pilotów, technik pokładowy oraz, w zależności od planowanej misji, do czterech operatorów systemów pokładowych. Na wyposażeniu 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach znajduje się łącznie 8 patrolowo – rozpoznawczych Bryz, w tym siedem w wersji An-28B1R oraz jeden w wersji An-28B1RM Bis.

Źródło: BLMW
Foto: Paweł Jakubowski





___________________________________________________________________________________


PriceRadar Image Banner 468 x 6016
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum