Boeing C-17A Globemaster III , z pobytu na EGVN,
Opis techniczny
Czterosilnikowy samolot transportowy w układzie górnopłata o napędzie odrzutowym.
Skrzydło
Skrzydło o skosie krawędzi natarcia 25° i krawędzi spływu 12°, o konstrukcji półskorupowej, opartej na dwóch dzwigarach tytanowo-duraluminiowych, połączonych w keson; zakończenie skrzydła w formie rozpraszaczy wirów zaskrzydłowych, wykonane z kompozytów.
Kadłub
Kadłub o przekroju owalnym, obrysowany wokól szerokiej ładowni; kadłub ma konstrukcję półskorupową, wykonaną ze stali, stali tytanowej oraz duraluminium.
Usterzenie
Usterzenie w kształcie litery "T" o skosie krawędzi natarcia 25°; stateczniki o konstrukcji półskorupowej, oparte na dwóch dzwigarach; usterzenie pionowe montowane na stałe; wszystkie stery, wysokości i kierunku podzielono na dwie części; stery wykonane z kompozytów.
Podwozie
Podwozie pięciopodporowe z golenią przednią z 4 goleniami głównymi; goleń przednia z kołami blizniaczymi, chowana do przodu; 4 golenie główne ustawione po dwie tandem, także chowają się do przodu; na każdej goleni głównej zawieszono po trzy koła na jednej osi, dwa na zewnątrz, jedno wewnątrz goleni; koła oraz hamulce (hamulce węglowe) firmy Bendix.
Napęd
Napęd samolotu stanowią cztery silniki turbowentylatorowe Pratt&Whitney F117-PW-100 (PW2040) o ciągu 181,00 kN; silniki są wyposażone w odwracacze ci18:01 2002-02-05gu; samolot przystosowano do tankowania w locie.
Awionika
wojskowy zestaw radiotechniczny do bliskiej nawigacji AN/ARN-90 TACAN;
cywilny zestaw radiotechniczny do bliskiej nawigacji VOR/DME;
zestaw łączności firmy Teledyne Corporation (łączność satelitarna, UKF, KF);
urządzenie identyfikacji "swój-obcy";
brak zestawu WRE.
Uzbrojenie
Brak uzbrojenia.
Rozpiętość 51,76 m
Długość 53,04 m
Wysokość 16,79 m
Powierzchnia nośna 353,0 m2
Masa własna 122016 kg
Masa startowa maks. 265352 kg
Ilość paliwa w zb. wewn. 102610 dm3
Prędkość maks. 790 km/h
Prędkość przelotowa 648 km/h
Pułap praktyczny 13715 m
Zasięg do przebaz. 8100 km
Rozbieg 1125 m
Dobieg 725 m
*** Kopia postu i zdjęcie również - autor Barthez ***