Firmy Boeing i Monarch Airlines poinformowały o finalizowaniu warunków umowy kupna 30 samolotów 737 MAX 8 i zbliżaniu się do jej zawarcia. Umowa ta stanowić będzie początek procesu wymiany floty linii Monarch na samoloty wąskokadłubowe Boeinga.
Zamówienie szacowane na 3,1 miliarda USD wg. cen katalogowych po sfinalizowaniu zostanie umieszczone na stronie Boeing Orders & Deliveries.
“Dzisiejszy komunikat jest ważnym wydarzeniem w procesie gruntownej, trzyletniej oceny, który pełni istotną rolę w procesie transformacji Monarch Group” - powiedział Iain Rarlinson, prezes Monarch Group. „Boeing zrozumiał nasz biznes i stworzył ofertę idealnie dopasowaną do ambicji Grupy. Niniejsza zapowiedź jest kolejnym etapem naszej długiej i owocnej współpracy z Boeingiem, która trwa już ponad 40 lat.”
“Po przeanalizowaniu wszystkich opcji dostępnych na rynku doszliśmy do wniosku, że Boeing 737 MAX 8 jest samolotem, który najlepiej wpasowuje się w naszą strategię przyszłej siatki połączeń, umożliwiając dokładną kontrolę kosztów i jednocześnie oferując naszym klientom najwyższą jakość” - powiedział Andrew Swaffield, dyrektor zarządzający Monarch Airlines.
Tanie bilety lotnicze kupicie na tripsta.pl
“Cieszymy się, że linie Monarch zamierzają oprzeć swoją przyszłą flotę na 737 MAX” - powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. „Nie możemy doczekać się finalizacji umowy i momentu, w którym ponownie zobaczymy samoloty 737 w barwach Monarch. Ponowne nawiązanie współpracy z tak ważnym brytyjskim przewoźnikiem to ważny moment dla pracowników Boeinga. Jesteśmy pewni, że 737 MAX odegra istotną rolę w sukcesie linii Monarch.”
42 klientów z całego świata złożyło ponad 2000 zamówień na 737 MAX, co stanowi najbardziej pomyślny start programu w historii Boeinga. 737 MAX wyposażony będzie w najbardziej zaawansowane technologicznie silniki CFM International LEAP-1B zapewniające największą wydajność, niezawodność i komfort w segmencie samolotów wąskokadłubowych.
737 MAX 8 zapewnia klientom większą elastyczność i wydajność kosztową niż konkurencja w tym segmencie rynku. Linie lotnicze używające 737 MAX 8 zauważą o 8 proc. niższe koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na miejsce w stosunku do A320neo. Poza niższym zużyciem paliwa 737 MAX będzie także generować o 40 proc. mniej hałasu w porównaniu z użytkowanym obecnie modelem.
Linie Monarch z siedzibą na lotnisku London Luton, operujące również z pięciu innych baz w Wielkiej Brytanii, obsługują przede wszystkim destynacje wakacyjne rejonu morza Śródziemnego i wysp Kanaryjskich, jak również połączenia do europejskich ośrodków narciarskich. Ten brytyjski przewoźnik, istniejący od 1968 r., w 2013 r. osiągnął pułap blisko 7 milionów pasażerów, co stanowi rekord dla tych linii lotniczych. Flota Monarch składa się z ponad 40 samolotów.
Źródło: Boeing / Farnborough International Airshow Trade 2014
Foto: Boeing