Mamy już Czerwiec, więc czas zacząć nowy temat
Czerwiec 2009 - Wojskowe
pon., 01/06/2009 - 17:54
#1
Czerwiec 2009 - Wojskowe
Mamy już Czerwiec, więc czas zacząć nowy temat
___________________________________________________________________________________
Globemaster na UL602. Godz. 14:15
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Bylem tam dzis tylko 5 minut i udalo mi sie zrobic w hangarze 672 Szwadronu RAF tylko te dwie maszyny. Reszta byla na niebie. To jest takie polowe lotnisko RAF i stacjonuja na nim tylko smiglowce.
LYNX AH9
Gazelle AH1
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Vickers VC-10 C1K Royal Air Force. Co jakis czas przylatuje na EGNV.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CH-47 Chinook - wielozadaniowy, dwusilnikowy, dwuwirnikowy śmigłowiec o dużym udźwigu produkowany przez amerykańską firmę Boeing.
Dwa wirniki o przeciwnych kierunkach obrotu eliminują potrzebę użycia tylnego pionowego wirnika, umożliwiając wykorzystanie całej mocy do pionowego wznoszenia i pozwalają osiągnąć prędkości rzędu 278 km/h. Główną funkcją tego helikoptera jest transport wojska i ekwipunku. Śmigłowce Chinook są używane w 16 krajach. Największymi użytkownikami Chinooka są armia USA i brytyjski RAF. Ponadto znajdują się one na wyposażeniu armii takich państw, jak Egipt, Australia, Grecja, Kanada, Włochy, Izrael, Japonia i Tajlandia.
CH-47 Chinook jest następcą śmigłowca Boeing CH-46 Sea Knight i posiada bardzo podobną do niego sylwetkę latającego banana wywodzącą się z jeszcze wcześniejszej konstrukcji Piasecki CH-21 Shawnee. CH-47 powstał na zamówienie armii amerykańskiej potrzebującej równie doskonałego co CH-46 śmigłowca transportu taktycznego, ale o większym udźwigu.
Komercyjny model tego helikoptera to Boeing 234 Chinook, jest używany do transportu, gaszenia pożarów lasów, zaopatrywania platform wiertniczych i tym podobnych operacji.
Na zdjeciu CH-47D. Wzmocniona konstrukcyjnie wersja wyposażona początkowo w silniki T55-GA-712, a później w T55-GA-714, zdolna do przenoszenia ciężkich ładunków podwieszonych do trzech haków pod kadłubem. W zastosowaniach cywilnych zdolna do przenoszenia ciężkich maszyn budowlanych lub 12-metrowych kontenerów z prędkością 250 km/h. W misjach wsparcia piechoty najczęściej stosowana do przenoszenia haubicy M198, wraz z zapasem 30 sztuk amunicji i 11 osobową obsługą. Śmigłowiec wyposażony jest w zaawansowane systemy awioniczne włącznie z odbiornikiem systemu GPS.
CH-47D odegrał znaczącą rolę w operacjach w Iraku i Afganistanie przewożąc żołnierzy, a później dostarczając zaopatrzenie. Podczas działań w Afganistanie operował w terenie górzystym na wysokościach ograniczających użycie podstawowego śmigłowca transportowego armii amerykańskiej UH-60 Black Hawk. Zazwyczaj CH-47 jest osłaniany w lotach bojowych przez śmigłowce bojowe AH-64 Apache.
Użytkowane przez RAF śmigłowce Chinook HC.2 i Chinook HC.2A są odpowiednikami CH-47D.
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
F 15C Eagle na EGNV dzien przed Airshow w Perth. Ach ten halas. Piekny.
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Hawker Hunter F58
Tornado F3
Tristar RAF
De Havilland DH-104 Devon C.1
F16
Nimrod
Flight Precision Beech B200 Super King Air
HS Hawk T1 Red Arrows
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Krazyl nad moim domem ponad cztery godziny. UK Air Force Boeing E-3D Sentry
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm
Dokładną datę podam wieczorem, prawdopodobnie 05.06.2009
Turecki policyjny heli
___________________________________________________________________________________
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum
BALICE KRK/EPKK SPOTTING
2009JUN15 12:40 017 ( cn S-017 ) CASA C-295M Poland - Air Force
2009JUN15 14:27 0852 ( cn 1G108-52 ) Antonov An-2T Poland - Air Force
___________________________________________________________________________________
Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x
EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro
SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410
http://www.fly-news.pl
http://picasaweb.google.pl/szymula.damian
Swietne zdjecie, CASA super
___________________________________________________________________________________
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum
UK- Royal Air Force C-17A Globemaster III na EGNV 17 czerwca 2009 roku. Sorki za jakosc, ale zaczelo padac i musialem szybko robic zdjecia.
C-17 Globemaster III – ciężki wojskowy samolot transportowy produkowany przez Boeing`a. Wchodzi on w skład wyposażenia USAF, RAF i Royal Australian Air Force, został również zakupiony przez Royal Canadian Air Force. Ma tez być standardowym samolotem transportowym NATO.
W latach 70. i 80. USAF zaczęło szukać samolotu, który mógłby zastąpić C-130 Hercules i kłopotliwego w użyciu C-141 Starlifter. W odpowiedzi na te zapotrzebowanie firma McDonnell Douglas opracowała właśnie tę konstrukcję. Zamówienie na nią zostało złożone w sierpniu 1981 r. Samolot był znacznie większy i jego silniki posiadały większą moc niż u poprzedników. W czasie testów samolotu firma McDonnell Douglas została zakupiona przez Boeinga i właśnie pod tą marką jest on sprzedawany.
W styczniu 2007 roku można było zobaczyć go na lotnisku w Goleniowie, zabrał on wtedy 170 polskich żołnierzy do Afganistanu. Widywany jest także na lotnisku Warszawa-Okęcie, a także Gdańsk-Rębiechowo gdzie był kilkakrotnie widziany (prawdopodobnie w związku z wizytą 8 czerwca 2007 prezydenta Stanów Zjednoczonych). Dwie maszyny tego typu przebywały w dniach 25-26 czerwca 2007 w 31 Bazie Lotniczej Poznań-Krzesiny transportując sprzęt zespołu akrobatycznego USAF Thunderbirds. Obecnie samoloty te prowadzą regularne dostawy sprzętu i ekwipunku dla polskich żołnierzy w Iraku stanowiąc most powietrzny Wrocław-Bagdad.
___________________________________________________________________________________
Nikon D90, Falcon 650-1300 mm, Celestron 1800 mm