Od jutra Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowy standard obsługi na pokładach swoich samolotów na wszystkich połączeniach europejskich. Wzbogaci się oferta cateringowa – o nowe kanapki, sałatki, wrapy, pizzę i wybór napojów – a na pokładach pojawi się kawa Starbucks. LOT wprowadzi także dodatkowe serwisy takie jak Taxi&Fly, Limo Service, Meet and Greet, oraz Pre-order i Duty Free, z których będzie można skorzystać w ramach Air Kiosku. Już wkrótce pojawi się wersja mobilna strony lot.com oraz aplikacje na Androida i iOS. Od 10 sierpnia loty długodystansowe będą wykonywane wyłącznie przez nowoczesne Dreamlinery.
Zmiany w ofercie LOT-u zostały opracowane w oparciu o specjalnie zlecone badania, przeprowadzone przez pracownię TNS Polska. Aż 78 proc. pasażerów w klasie ekonomicznej i 89 proc. w klasie biznes nie widzi potrzeby poprawy jakości obsługi pasażerów. Mimo tak dobrych wyników, PLL LOT pracuje nad kolejnymi zmianami, które poprawią komfort podróży i wizerunek polskiego przewoźnika.
Słuchamy naszych pasażerów i wprowadzamy zmiany, których naprawdę oczekują – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Chciałbym, aby LOT był postrzegany jako linia przyjazna, nowoczesna i otwarta, dlatego zaoferujemy wiele usług dodatkowych. Dzięki nim podróż będzie jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza – dodał Sebastian Mikosz.
Istotną zmianą, która ma ułatwić pasażerom podróżowanie LOT-em będzie dostęp do mobilnej wersji platformy rezerwacyjnej lot.com i do aplikacji na telefony i tablety (Android i iOS). Rezerwacji biletów oraz odprawy przed odlotem będzie można dokonywać z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie – łatwo, szybko i bardzo intuicyjnie. Szybszy i łatwiejszy będzie też dostęp do wszystkich istotnych dla pasażerów informacji, w tym do ofert specjalnych, a także do wyszukiwarki „Najniższa cena”. Wersja mobilna została opracowana z wykorzystaniem najnowszych technologii i innowacyjnych rozwiązań.
LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała pełną technologię tzw. Cloud Computing na tak dużą skalę. Cloud Computing to model zarządzania środowiskiem IT z rozwiązaniami zapożyczonymi z ideologii funkcjonowania w sieci internetowej. Odpowiada na potrzeby nowej epoki rozwiązań IT, w której priorytetem jest szybkość reakcji, efektywność i wydajność. Przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa danych. Cloud Computing odpowiada na potrzeby wynikające z coraz większej liczby połączonych urządzeń, ciągłych strumieni informacji i aplikacji WEB 2.0, takich jak otwarta współpraca, sieci społecznościowe i rozwiązania mobilne. Z wersji mobilnej pasażerowie skorzystają już od połowy sierpnia, a aplikacje dostępne będą od września.
LOT zwiększa również różnorodność posiłków i przekąsek w pokładowym menu. Nowa oferta o nazwie „LOT Gourmet” zostanie wzbogacona o nowe produkty specjalnie dobrane pod gusta i smaki pasażerów.
Od 1 sierpnia na rejsach do 120 minut w menu „LOT Gourmet” na pasażerów czekają sałatka z makaronem i kurczakiem oraz sałatka grecka, a na rejsach powyżej 120 minut pizza wegetariańska i wrap z kurczakiem. Na rejsach do 90 minut do wyboru będą kanapka z wędliną lub serem i przekąski (batony i inne słodycze oraz chipsy). Na wszystkich rejsach dostępne będą również alkohole oraz szeroki wybór napojów bezalkoholowych. Bezpłatnie w klasie ekonomicznej na rejsach krajowych i europejskich zapewniamy naszym pasażerom wodę mineralną oraz słodką przekąskę.
Od jutra LOT rozpoczyna również współpracę z firmą Starbucks. Pasażerowie będą mieli okazję skosztować najlepszej kawy (w tym bezkofeinowej) spod znaku najbardziej rozpoznawalnej marki świata. Na trasach krajowych oraz europejskich w ramach oferty „LOT Gourmet”, oprócz kawy Starbucks oraz herbaty Dilmah Ceylon Gold, podróżni będą mieli do wyboru podane przez Starbucks specjalnie skomponowane dietetyczne owsianki o smaku jabłka i cynamonu lub czekolady i pomarańczy.
Ceny za posiłki zostały skalkulowane tak, by były dostępne dla każdego. Są znacznie niższe niż na lotniskach czy w innych liniach prowadzących sprzedaż pokładową: cena kanapek to 10 zł, sałatek i wrapów 12 zł. Kawa Starbucks kosztuje 8 zł, piwo 5 zł a wino 10 zł. Warto podkreślić, że posiłki i napoje bezalkoholowe w klasie ekonomicznej i klasie biznes na najbardziej prestiżowych rejsach długodystansowych LOT-u pozostają bezpłatne.
Oprócz nowego serwisu pokładowego, PLL LOT wprowadzają kilka kolejnych udogodnień i usług dla pasażerów.
Taxi&Fly i Limo Service – podróż z LOT-em możesz zacząć już w progu swojego domu!
Ta usługa pozwala podczas zakupu biletu na stronie internetowej lot.com lub za pośrednictwem całodobowego Call Center zarezerwować transport z domu na lotnisko i z powrotem po powrocie do Warszawy. Dla osób ceniących luksus oferujemy możliwość dowiezienia limuzyną do samolotu.
Kolejna propozycja LOT-u to Meet&Greet, czyli dedykowana asysta na Lotnisku Chopina. Usługa jest skierowana do wszystkich pasażerów, którzy chcą uniknąć stresu podczas wizyty na lotnisku. Nasi pracownicy powitają pasażerów przy wejściu na teren portu i ułatwią wszelkie procedury przed odlotem – od odprawy bagażu po boarding.
Od września br. LOT uruchomi również usługę PlusGrade. Dzięki niej podczas rezerwacji biletu pasażer może licytować przeniesienie z klasy ekonomicznej do klasy Premium lub Biznes.
Specjalnie dla pasażerów klasy biznes i Premium stworzyliśmy nowy magazyn pokładowy „Inspire” dedykowany tylko do tych podróżnych. Wysoki poziom magazynu gwarantowany jest przez jego Redaktor Naczelną – Martynę Wojciechowską. Na łamach pisma czytelnicy znajdą artykuły z najciekawszych obszarów życia – od biznesu, inwestycji, przez luksusowe podróże po świecie, po sztukę, najnowsze trendy i kulturę. Wszystko to ujęte w niebanalną, wysublimowaną oprawę graficzną i okraszone unikalnymi fotografiami. Jest to magazyn inspirujący, inteligentny i ambitny. W pierwszym numerze piszemy o urokach Tajlandii, miastach przyszłości, a także doradzamy jak w życiu osiągnąć sukces. Gościem specjalnym tego wydania jest charyzmatyczny Sebastian Karpiel-Bułecka.
Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych pasażerów co do jakości obsługi i komfortu podróży w ostatnim czasie wprowadziliśmy również: LOT Info SMS – serwis powiadamiający o statusie rejsu. Usługę sms można aktywować na dwa sposoby – wypełniając bezpłatnie formularz poprzez stronę lot.com albo poprzez wysłanie sms’a z telefonu komórkowego. Do wyboru są dwie opcje usługi: standardowa, która obejmuje jednorazową informację o bieżącym statusie rejsu (koszt to 1 zł + VAT) oraz Premium, która dostarczy pasażerom wszystkie informacje o danym rejsie (koszt 5 zł + VAT). Przy zakupie biletu LOT-u, wystarczy zostawić numer telefonu i wówczas pasażer będzie automatycznie otrzymywać informacje o swoim rejsie.
Z myślą nie tylko o miłośnikach awiacji, w serwisie lot.com powstał sklep internetowy – AirKiosk, który oferuje wiele gadżetów przydatnych zarówno w podróży, w domu, jak i w biurze. Ponadto, w Airkiosku sympatycy lotnictwa znajdą modele samolotów m.in. nowoczesny Boeing 787 Dreamliner jak i inne gadżety przydatne w podróży oraz w biurze.
Nowoczesne rozwiązania i nowe usługi dla pasażerów wynikają z wdrażanego w spółce Planu Restrukturyzacji. LOT postawił na stałe podnoszenie jakości obsługi pasażerów, a także bardziej aktywną komunikację z podróżnymi. Wszelkie podejmowane działania służą nie tylko pozyskiwaniu nowych klientów, ale także budowaniu wizerunku nowoczesnej i otwartej linii lotniczej wyróżniającej się na tle konkurencji. Na stronie lot.com pojawi się specjalna sekcja, w której podróżni będą mogli śledzić postępy w zmianach oferty i sami będą mogli zgłaszać swoje sugestie, I ostatnia – historyczna zmiana. Od 10 sierpnia na siatce połączeń długodystansowych do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu latać będą wyłącznie samoloty Boeing 787 Dreamliner. To symboliczny moment, porównywalny z wymianą samolotów Iluszyn na samoloty Boeing 767 na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku.
LOT dysponuje dzisiaj pięcioma Boeingami 787 Dreamliner w trzyklasowej konfiguracji, oferującymi na pokładach najwyższy standard obsługi. Nowe maszyny są też oszczędniejsze i cichsze o około 20 proc. Komfort zapewnia wyższe ciśnienie w kabinie i wyższa wilgotność powietrza w porównaniu z tradycyjnymi samolotami szerokokadłubowymi. Mocnym atutem LOT-u jest również specjalnie wyszkolony i profesjonalny personel pokładowy „Elite Fleet”, który zapewnia standard obsługi na najwyższym poziomie.
NOWE PRODUKTY W OFERCIE LOT-u
Taxi&Fly – od 1 sierpnia
Usługa pozwala w sposób wygodny i łatwy dotrzeć na lotnisko taksówką. Jest ona realizowana we współpracy z Sawa Taxi. Pasażer może ją zamówić na stronie Airkiosk.lot.com, gdzie po opłaceniu usługi dostaje unikalny kod do przekazania kierowcy.
W odróżnieniu od korzystania z normalnych taksówek, Taxi&Fly gwarantuje pasażerom stałą cenę za przejazd z lotniska do domu/hotelu lub na lotnisko w ramach danej strefy, bez opłaty za pierwszy kilometr oraz dodatkowych opłat postojowych. Przy zamówieniu usługi dowozu na lotnisko, pasażer otrzymuje sms’em informację o przyjeździe taksówki oraz typie samochodu. Usługa na dzień dzisiejszy dostępna jest tylko w Warszawie, planujemy jednak jej rozwój w innych miastach w kraju.
Limo Service – od 1 sierpnia
Pasażer po dokonaniu zakupu biletu może dodatkowo na stornie Airkiosk.lot.com dokupić przejazd limuzyną na trasie gate-samolot lub samolot-gate. Po dokonaniu płatności pasażer otrzymuje voucher na realizację usługi, który jest imienny i ważny na dany rejs. Usługa jest dostępna na lotnisku Chopina w Warszawie z wyłączeniem rejsów atlantyckich.
PreOrder – od 1 sierpnia
Usługa umożliwia w sposób wygodny dokonanie zakupów towarów Duty Free w nowej formule pre-order. Pasażer po wpisaniu swoich danych z biletu na stronie Airkiosk.lot.com może wybrać produkty z oferty pokładowej LOT nie później niż 5 dni przed rejsem i odebrać zakupy w samolocie. Nasza oferta została przygotowana w podziale na rejsy unijne i poza unijnie oraz jest dostępna tylko dla rejsów wylotowych z Warszawy.
New First Minute – jest dostępna od 1 czerwca
Oferty First Minute dotyczą biletów wykupowanych z dużym wyprzedzeniem czasowym na połączenia bezpośrednie wykonywane przez LOT. Ceny zaczynają się już od 123 PLN (Ryga, Tallin) przez 159 PLN (Helsinki), 199 PLN (Berlin, Rzym, Kijów), 259 PLN (Stuttgart), do 299 PLN (Ateny).
System PlusGrade – od 1 września
System w łatwy i przyjazny sposób daje klientowi możliwość upgrade’u swojego biletu do wyższej klasy tj. z ekonomicznej do biznesowej (na rejsach short haul) oraz z ekonomicznej do Premium (na rejsach long haul). System działa na zasadzie aukcji – pasażer, który zaproponuje najwyższą cenę wygrywa możliwość zmiany klasy biletu. Cały proces licytowania jest bardzo prosty. Pasażer proponuje swoją cenę za upgrade, a następnie dostaje odpowiedź, czy kwota została zaakceptowana. Jeżeli sugerowana cena jest za niska, pasażer jest informowany o oferowanej cenie. Jeżeli pasażer zgodzi się na warunki to dostaje email z potwierdzeniem nowych warunków podróży, w przeciwnym razie utrzymuje swoją oryginalną rezerwację. Usługa jest dostępna dla pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji, na stronie internetowej www.lot.com oraz poprzez email.
Meet and Greet – od 1 sierpnia
Usługa zapewnia pasażerom większy komfort przy odprawie na lotnisku w Warszawie. W ramach Meet and Greet do pasażera dedykowany jest pracownik, który pomaga mu szybko i sprawnie poruszać się po lotnisku (pomoc w noszeniu bagaży) oraz asystuje pasażerowi w drodze do gate’u. Meet and Greet oferuje również priorytetowy check-in dla klasy biznes oraz priorytetowy boarding. Cena wynosi 120 zł dla jednego pasażera, 200 zł dla rodziny (max 2 dorosłych + dzieci do 15 roku życia) oraz 230 zł dla grupy (do 5 osób, każda dodatkowa osoba +75 zł)
LOT Info SMS – jest dostępna od 1 czerwca
Usługa dedykowana jest dla wszystkich pasażerów, którzy chcą mieć bieżące informacje na temat statusu swojego lotu. Umożliwia ona dostęp do informacji na temat statusu rejsu najwygodniejszą i powszechnie akceptowaną metodą – SMSami. Usługę można aktywować wypełniając formularz na stronie lot.com albo przez wysłanie SMSa. Do wyboru będą dwie opcje usługi. Standardowa obejmuje jednorazową informację (koszt to 1 zł + VAT) natomiast Premium dostarcza pasażerom wszystkie informacje o danym rejsie (koszt 5 zł + VAT).
Mobilna wersja strony lot.com oraz LOT Mobile App – od 1 września
Mobilna strona lot.com, która znajduje się pod adresem m.lot.com oraz aplikacja LOT Mobile App zostały stworzone z myślą o pasażerach, którzy korzystają z nowoczesnych technologii. Strona oraz aplikacja zostały stworzone według nowoczesnego projektu graficznego i z zastosowaniem nowoczesnych technologii zapewniających szybkość ich działania.
LOT nie otwiera mobilnej wersji strony wcześniej niż inne duże linie, ale jest pierwszy w zastosowaniu innowacyjnego rozwiązania, czyli pełnej technologii Cloud Computing w tak dużej skali. LOT udostępnia swoją ofertę według zasady Anytime, anywhere - informacje o ofertach specjalnych LOTu są dostępne zawsze i wszędzie, przez komórkę bądź inne urządzenie mobilne. Klient będzie miał możliwość w każdej chwili i z każdego miejsca kupić bilet i odprawić się oraz uzyskać informacje na temat ofert specjalnych LOTu.
AirKiosk – sklep online – już dostępny
Serwis pozwala pasażerom i innym klientom na wygodny dostęp do nowych usług i gadżetów związanych z LOTem. Można w nim znaleźć produkty codziennego użytku oraz związane z lotnictwem i podróżą w samolocie. Z początkiem września będą na nim dostępne również dodatkowe usługi w tym m.in. opcja Pre-order.
Spokojny przelot – już dostępny od 1 lipca
Wszystkim dzieciom do 9 roku życia będą oferowane pluszowe misie. Dadzą one szansę dzieciom na zabawę podczas odprawy, czekania na wejście do samolotu oraz podczas samej podróży. Wielu z nich zmniejszą stres związany z podróżą samolotem.
Źródło: LOT
Foto: Bartosz Kwilosz / sky-watcher.pl