Chiński A320 wystartował o 10:42, a wylądował o 14:56 w Tianjin Binhai International Airport. W czerwcu samolot ma zostać dostarczony Dragon Aviation Leasing z Airbus Delivery Center utworzonego właśnie w Tianjin. Jego operatorem będą Sichuan Airlines.
Airbus (Tianjin) Final Assembly Line Co. Ltd (FALC) rozpoczęła działalność we wrześniu 2008. FALC to joint-venture Airbus i chińskiego konsorcjum Tianjin Free Trade Zone i China Aviation Industry Corporation (AVIC). Airbus China ma w nim 51% udziałów, a chińskie konsorcjum resztę.
Chińska linia montażowa to trzecie na świecie miejsce powstawania pasażerskich Airbusów (po Hamburgu i Tuluzie), pierwsze poza Europą (Chińskie Airbusy). Mają tam być montowane dwa typy z rodziny A320 – A319 i A320. W tym roku FALC ma dostarczyć 11 A320. Docelowo, od 2011, możliwości montażowe linii maja sięgnąć 48 samolotów rocznie.
Według analiz ekspertów, ChRL w najbliższych dwóch dekadach będzie drugim pod względem wielkości rynkiem samolotów pasażerskich. Chińskie linie lotnicze mają kupić w ciągu kolejnych 20 lat 2670 samolotów pasażerskich, w tym 180 gigantów klasy super jumbo.
Źródło: Altair
Foto: Flight's Asia Skies blog