Wielu specjalistów przypuszczało, że Boeing dołoży wszelkich starań, by pochwalić się oblotem B787 w czasie targów lotniczych na Le Bourget. Niestety, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli jedynie, że stanie się to jeszcze w drugim kwartale 2009.
Ewentualny oblot mógłby uspokoić klientów, którzy w tym roku wycofali zamówienia na 58 Dreamlinerów, obawiając się skutków kryzysu i dalszych opóźnień programu.
Zamiast tego, Pat Shanahan, wiceprezes Airplane Programs for Boeing Commercial Airplanes, poinformował o postępach prac przy dwóch flagowych przedsięwzięciach koncernu: 787 oraz nowych modelach Jumbo-jetów, 747-8 Freighter i pasażerskim 747-8 Intercontinental.
Odnośnie tego pierwszego, obecnie rozpoczynają się testy paliwowe drugiego prototypu ZA002. Jego poprzednik, ZA001, odbył tę próbę na początku maja, a pod koniec poprzedniego miesiąca, uruchomiono w nim silniki. Według informacji koncernu, oblot pierwszego B787 planowany jest pod koniec drugiego kwartału, czyli jeszcze w czerwcu. Gdyby tak się stało, możliwym byłoby rozpoczęcie dostaw – przynajmniej teoretycznie – w pierwszych miesiącach 2010.
Prace nad nowymi modelami B747, są mniej zaawansowane. Pierwsze cztery samoloty 747-8 Freighter są na różnych etapach montażu w fabryce w Everett, przy czym pierwszy z nich jest już złożony w ponad 50 %. Jeśli chodzi o 747-8 Intercontinental, ukończono ponad 30 % projektu.
Źródło: Altair.com.pl
Foto: Boeing