Postępy w budowie Boeinga 747-8F

1 post / 0 new
pawi
Portret użytkownika pawi
Offline
Dołączył:: 03/05/2009
Posty: 4848
Postępy w budowie Boeinga 747-8F

Postępy w budowie Boeinga 747-8F

Licząca 12 m długości środkowa sekcja kadłuba została połączona ze skrzydłami. W dalszej kolejności połączone zostaną z nimi przednia i tylna część kadłuba.

Kadłub nowego transportowca będzie miał długość 76,3 m i będzie o 5,6 m dłuższy w porównaniu z B747-400F. Rozpiętość skrzydeł samolotu wynosić ma 68,5 m, całkowita wysokość – 19,4 m.

Maksymalna masa startowa samolotu to 442 250 kg, a udźwig – 140 t. Z takim ładunkiem B747-8F będzie zdolny do przebycia dystansu 8130 km. Zespół napędowy stanowić będą cztery silniki turbowentylatorowe GEnx-2B67 o ciągu 296 kN każdy, pozwalające na rozwinięcie prędkości przelotowej M0,845 na wysokości 10670 m.

Dotychczas Boeing może pochwalić się zamówieniami na 78 B747-8F, które odbiorą linie Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim i Korean Air. Pierwszy samolot zostanie dostarczony w III kw. przyszłego roku.

Źródło: Altair.com.pl
Rysunek: Boeing





___________________________________________________________________________________


PriceRadar Image Banner 468 x 6016
Samouczek - czyli jak zacząć zabawę ze wstawianiem swoich zdjęć na forum