NA WESOŁO :D

53 posts / 0 new
Ostatni wpis
damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308
NA WESOŁO :D

Jako, że nie ma takiego tematu. Tym razem ja będę pionierem w owej kwestii.

Tutaj możecie przeczytać, jak i dodawać wszystko co związane jest z lotnictwem z przymrużeniem oka Wink

Start.
1. Naukę rozpoczynasz z komorą ładunkową pełną szczęścia i brakiem
doświadczenia. Cały bajer polega na tym, aby nabyć doświadczenia zanim
skończy się szczęście.
2. Latanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne są katastrofy.
3. Każdy start potraktuj opcjonalnie. Lądowanie jest obowiązkowe.
4. Wielki wentylator z przodu samolotu jest po to żeby chłodzić pilota.
Jeżeli wentylator się zatrzyma, pilot zaczyna się pocić.
5. Ucz się na błędach innych. Nie będziesz żył wystarczająco długo, żeby
je wszystkie popełnić.

W powietrzu.

6. Nie musisz kontrolować wskazań niezliczonej ilości zegarów. O
wszystkich problemach informować cię będzie "aaaa!!!!" dochodzące z
przedziału dla pasażerów. Im głośniejsze "aaa!!", tym problem jest
większy. Cisza pojawiająca się po bardzo głośnym "aaa!!!" nie oznacza,
że problem został rozwiązany.
7. Rozglądaj się uważnie w powietrzu. Zwłaszcza w weekend. 'Nauka
pilotażu..' jest bestsellerem.
8. Jeżeli przesuniesz drążek do przodu domki stają się większe. Jeżeli
przesuniesz drążek do tyłu domki staną się mniejsze. Jeżeli będziesz
przesuwał drążek cały czas do tyłu najpierw domki będą się robić
mniejsze a potem znów staną się duże.
9. Paliwa masz za dużo tylko wtedy, jeżeli właśnie się palisz.
10. W razie wątpliwości utrzymuj odpowiednią wysokość. Nikt nigdy nie
zderzył się z niebem.
11. Trzymaj się z daleka od chmur. Zasłaniają samoloty lecące z
przeciwka. Poza tym chmury to ulubiona kryjówka gór.
12. Pamiętaj! Grawitacja to nie 'świetny pomysł'. TO PRAWO. Od którego
nie ma odwołania.

Lądowanie.

13. "Dobre lądowanie" to takie, po którym z samolotu wychodzisz o
własnych siłach. "Świetne lądowanie" jest wtedy, kiedy samolot
nadaje się do powtórnego lotu.
14. Prawdopodobieństwo przeżycia lądowania jest odwrotnie proporcjonalne
do kąta podejścia samolotu. Mały kąt duże prawdopodobieństwo i vice
versa.
15. Są trzy proste zasady żeby wylądować. Niestety nikt nie wie jak
brzmią.
16. Staraj się, żeby liczba lądowań była równa liczbie startów.
17. Jeżeli po wylądowaniu musisz używać pełnej mocy, żeby kołować to
znaczy, że lądowałeś ze schowanym podwoziem.





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Pilot małego samolotu pocztowego miał dość swobodne podejście do przepisowego słownictwa, prawdopodobnie z powodu znudzenia rutynowymi, nocnymi lotami. Każdego dnia o 2:15 w nocy lądował na małym lotnisku wywołując je:- "Dzień dobry lotnisko Jones, zgadnij kto?"
Kontroler lotów też był znudzony, ale nalegał na zachowanie prawidłowej terminologii i pouczał tego pilota codziennie jak prawidłowo korzystać z radia. Lekcje nie przynosiły rezulatatu i pilot kontynuował swoje codzienne pytania "zgadnij kto?".
Tak było też pewnej nocy, gdy w radiu zabrzmiało:
- "Dzień dobry lotnisko Jones, zgadnij kto?"
Kontroler, tym razem dobrze przygotowany, wygasił wszytskie światła na lotnisku i odpowiedział:
- "Tu lotnisko Jones, zgadnij GDZIE!"





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Samolot stoi na pasie startowym. Wszyscy pasażerowie gotowi, ale maszyna nadal nie startuje. Zniecierpliwieni ludzie nerwowo spoglądają na zegarki. Jeszcze chwila, a samolot będzie opóźniony...
Stewardessa uspokaja pasażerów, mówiąc, że samolot nie startuje, gdyż jeszcze nie ma pilotów. Wreszcie po 10 minutach pasażerowie wyglądają i widzą dwóch pilotów idących z laskami dla niewidomych.. Wsiadają oni do samolotu, stewardesa pomaga niewidomym pilotom zająć miejsca w kokpicie, silniki nabierają mocy. Samolot powoli kołuje na koniec pasa startowego, przystaje i rozpoczyna się procedura startu.
Samolot porusza się coraz szybciej po pasie startowym, beton z coraz większą szybkością przemywa się przed oczami pasażerów, ale samolot jakoś się nie odrywa od ziemi.
Pasażerowie widzą już zbliżający się koniec pasa i nie wytrzymują, i krzyczą: aaaaaaaAAAAAAhhhhHHAHH! I w tym momencie samolot wzbija się w gorę.
Pierwszy pilot mówi do drugiego:
- Jasna cholera Krzysiek!!! Jak kiedyś nie krzykną to się zabijemy ...





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Wieża: Jesteście Airbus 320 czy 340?
Pilot: Oczywiście, że Airbus 340.
Wieża: W takim razie niech pan będzie łaskaw włączyć przed startem pozostałe dwa silniki.





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Pilot: Prosimy o pozwolenie na start.
Wieża: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu. Dokąd lecicie?
Pilot: Do Saltzburga, jak w każdy poniedziałek...
Wieża: DZISIAJ JEST WTOREK
Pilot: No to super, czyli mamy wolne...





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Samolot wystartował z lotniska. Po osiągnięciu wymaganego pułapu, kapitan odzywa się przez intercom:
- Panie i Panowie, witam na pokładzie samolotu. Pogodę mamy dobrą, niebo czyste, więc zapowiada nam się przyjemny lot. Proszę usiąść, zrelaksować się i... o Boże!...!!
Po chwili nerwowej ciszy intercom odzywa się znowu:
- Panie i Panowie, najmocniej przepraszam, jeśli przed chwilą państwa wystraszyłem, ale w trakcie mojej wypowiedzi drugi pilot wylał na mnie filiżankę gorącej kawy. Powinniście państwo zobaczyć przód moich spodni.
Na to odzywa się jeden z pasażerów:
- To pewnie nic, w porównaniu z tyłem moich....





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Wieża: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo.
Pilot: Jaki hałas możemy zrobić na wys. 35000 stop?
Wieża: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, którego macie przed
sobą...





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Pilot: Dzień dobry Bratysławo.
Wieża: Dzień dobry. Dla informacji - mówi Wiedeń.
Pilot: Wiedeń?
Wieża: Tak.
Pilot: Ale dlaczego, my chcieliśmy do Bratysławy.
Wieża: OK w takim razie przerwijcie lądowanie i skręćcie w lewo...





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu:
"Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic
nie pokazuje...."
Po pieciu minutach nadawania odzywa sie pilot innego samolotu:
"Zamknij się, umieraj jak mężczyzna"
Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje...
Wieża: Jaka jest wasza pozycja? Nie ma was na radarze.
Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i już całą wieczność czekamy na cysternę.





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

Lotnisko Rhein-Main we Frankfurcie. Ląduje angielski samolot.
Wyhamowuje, staje i stoi. Wieża każe mu kołować do terminala, Anglik
stoi. Wreszcie przyznaje się, że nie wie, w którą to stronę. Wieża
tłumaczy mu drogę, przy okazji wplata w tłumaczenie dużo swoich opinii
na temat cudzoziemców w ogóle, Anglików zwłaszcza, a pewnego
angielskiego pilota to już szczególnie, i kończy pytaniem: 'Nigdy nie
latałeś do Frankfurtu?'
Anglik odpowiada: 'W 1944 Ale bez lądowania.'





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket

damian1982
Portret użytkownika damian1982
Offline
Dołączył:: 04/05/2009
Posty: 308

DC-1 miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za
dużej prędkości przy podejściu.
Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się
uda.
Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na
światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.





___________________________________________________________________________________

Equipment: OLYMPUS SP-570UZ zoom 20x

EOS 350D + Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG Macro

SYNTA 10" tel: +48609658678 GG: 1601410

http://www.fly-news.pl

http://picasaweb.google.pl/szymula.damian

Photobucket